(în) déshabillé

Ador când nu vine nimeni în vizită. Stau aşa, dezbrăcată de mine, cu manierele într-un cui, cu hainele în altul, cu somnul mereu lipit pe pleoape, cu mine aşa cum nici oglinda nu mă ştie. Dacă cumva crezi că mă refer la dinţii nespălaţi, părul ciufulit, hainele mototolite şi pielea ce miroase încă a perne…te înşeli. Eu, când nu am vizite, sunt cea mai fericită! Sunt copilul ăla care fericit stă murdar, ca nu cumva spălându-se să-şi strice jocul; care nu ia seama la lucrurile boţite şi nici la ceasul care întârzie lucrurile să se întâmple. În rest sunt destul de plăcută, miros bine şi am zâmbet larg. Când nu am vizite, trăiesc într-un ciorap şi fac lucrurile pe jumătate. Mă joc cu motanii când ar trebui să fac lucruri adulte, respir adânc şi am o mulţime de vise frumoase. Eu, când nu am vizite, sunt cea mai fericită! Mănânc pe apucate, iar muntele din chiuvetă se înalţă triumfător spre cer. Zgomotele din afară nu mă interesează; bine, motanii ce mai dau târcoale uşii.

Altfel, e trist. Devin brusc formală, mă îmbrac cu toate hainele în ordinea admisă şi fac lucruri pe placul oamenilor: am program, fac, dreg şi dezleg. Ca să nu uit că, mai ales când fac ce trebuie, lumea mă urăşte. Drept e?

Eu, când nu am vizite, sunt cea mai fericită!

Deci, nu mă vizita, nu mă căuta, nu intra în vorbă cu mine, dacă vrei să rămân eu. Altfel, la vreme potrivită, te invit eu!

Lasă un răspuns

