prea multe bagaje

Cum ar fi ca atunci când întâlnim îi pe oameni, în loc de salut să-i întrebăm ce le mai fac durerile?! Dacă cumva te gândeşti că n-avem cum şti, uite la ce m-am gândit. Să avem puterea să localizăm suferinţele oamenilor, văzând pe corpul lor cum se aprind luminiţe colorate. N-ar mai fi necesar să-i întrebăm(uită ce am zis la început). Ştii, doar, oamenii-s timizi, nu se laudă toţi cu suferinţele lor. Luminiţa de foc s-ar aprinde în locul ficatului, al inimii, la stomac sau, de ce nu, să arate sufletul. Cine n-ar dori să pună mâna pe sufletul cuiva?! Poate aşa i-am privi pe toţi cu compasiune, iar din reacţiile lor am înţelege că sunt altfel decât …aşa cum credem noi. Decriptarea mesajelor transmise de ceilalţi nu ţin de psihologizarea momentului. Cine are timp? Apoi, să luăm stările noastre. Cine are chef să-şi explice starea, să dea cu subsemnatul? Automat vin zeci de sfaturi şi de atenţionări, în cazul în care am încălcat vreo regulă şi-am contribuit la răul nostru. Ce bine-ar fi dacă-am înţelege că nu-i întotdeauna cum ne încăpăţânăm noi să credem… Nu-i mereu nervozitate, poate fi o proastă oxigenare a creierului, o spondiloză cervicală, vreo criză de bilă; dacă-s vasele aiurea sau casa vraişte nu-i mereu puturoşenie, poate fi depresie sau o durere lombară cumplită care ţintuieşte potenţialul-harnic în pat; insensibilitatea faţă de luxul de amănunte din conversaţii n-ar fi decât o durere de cap, un gând la cel departe fiind; iar proasta dispoziţie, furnicile-n talpă ar putea fi un somn prost înghesuit în ore puţine…Nu ne-am scuti aşa de multe neînţelegeri?

Un răspuns

Lasă un răspuns

