Anamneză de se(a)ră

De câte ori ai fost tentat să spui că de aici sau de acolo ţi se trage totul? Că e o cauză pe care n-ai putut-o prevedea, n-ai putut-o opri şi nici schimba. Că eşti prins la mijloc şi poate că nici nu e vina ta, dacă stai bine să te gândeşti.

De multe ori, îmi duc stările la analiză. Le pun sub un colimator de putere mare şi-mi iau cele mai fine cuţite…şi disec. Posibil să vorbesc cu voce tare, m-am obişnuit din faţa oglinzii: aha, asta era şi îndepărtez ţesutul necrozat; mda, asta de unde a mai apărut aici, nu o cunosc şi nu ştiu ce să-i fac!; m-am săturat, nu ştiu să suturez la loc, ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Operaţiile le fac mereu seara. Normal, e vremea nebunilor, ceasul întunericului, când umblă himerele şi tot ce e nu pare decât să fie.

Ce mă fac când n-am să-mi mai ajung?

Sunt la ambele capete şi trag de mine, când hăis, când cea. Se aude, din când în când, cea-cea….

Hai că glumesc, e cea mai bună terapie şi loc de ascuns adevărul. Camuflat, pare jucărie, fel de mâncare, vis de amiezi sau mizilic de budoar!

Nimic nu e din ceea ce pare!

Am răni vechi. Văd că pe unele le-am oblojit, le-am pansat împotriva medicinii, împotriva previziunilor logicii- recunosc că mi-e teamă să scot bandajele; pe altele însă, le-am uitat, nu vreau să-ţi spun cum arată! Sunt copilul ăla care adună şi izbucneşte în plâns când primeşte prăjitura cu ciocolată. Cine să mă înţeleagă, nu?

Lasă un răspuns

