feel like I still have a choice

De câte confesiuni avem nevoie pentru a ne regla ritmul interior? De câte spălări pentru a ne curăţi? De câte medicamente pentru a ne însănătoşi? De câte somnuri pentru a ne odihni?  De câtă hrană pentru a nu mai flămânzi? De cât tine pentru a fi eu? Nu întrăznesc să găsesc răspunsuri, nici întrebările nu-mi ies cum trebuie! Ba, chiar, am încetat să mai caut, eu doar aştept. Nu-i nimic static în asta, chiar de nu-i niciun sens în ceea ce spun. M-am obişnuit, aşa, în afara sensului. Îmi place să-l observ de departe, şi să-mi imaginez lucruri- nu, nu stări, pe acelea le pot doar trăi.

CONFESIUNE- Nichita Stănescu

De ce să stea îngerul cu aripele la gură

Înghesuit şi plângând în capul meu

mai bine spargeţi-mi ţeasta

murindu-mă, să zboare din sinele meu

El să-şi desfacă, plăpând

aripele când încearcă să zboare

eliberat de coaja de piele de oase

a fiinţei mele când moare

să trăiască zburând,

să mor murind.

CONFESIUNE- Nichita Sănescu

Vă spun, n-aş mai putea să zic nicicând

vreo minciună,

dacă mi-ar fi furate, luate şi jefuite

toate amintirile.

De n-aş ţine minte, în minţi, vă zic

n-aş mai putea să mai spun nici o minciună.

– Tu eşti tu? aş întreba

– Eu sunt eu, mi s-ar răspunde.

Dar n-am noroc

nimeni nu vrea să-mi fure amintirile

sau măcar să mi le jefuiască.

Eu aş putea să nu mai spun nici o minciună.

– Tu eşti tu? vă întreb

– Da, eu sunt eu! să mi se răspundă.

Ninge şi e frig.

Albul nu te spală de negru,

frigul îţi îngheaţă numai sângele.

Oho, eu aş putea să nu mai spun niciodată

pentru prima dată, nici o minciună.

(poezii comunicate de Dora Sănescu)

 

Lasă un răspuns

