suflet făcut plic

Aranjez pernele şi mă cocoţ în vârful patului. Am în stomac senzaţia aia că lucrurile nu s-au aşezat cum trebuie, că-i prea întuneric în colţul de vizavi, că frunzele bat din nou în geam şi-mi creşte  tensiunea. Mă ascund sub pilotă şi mă uit la copacul din faţa mea, ca-n oglindă. Câte a văzut, săracu’, de când m-am tot afişat în faţa lui. El era mai mic, eu mai…altfel. Aceeaşi fereastră, vară şi iarnă. El, doar mai dezbrăcat iarna. Îmi oferea toate hainele lui mie. Ştia că te ia cu frig la durere. Şi le recupera primăvara, când-din nou ştia- că lepăd toate cele ale mele.

Mă întorc de pe-o parte pe alta şi…tot nu trece. Butonez telefonul şi uit ce caut. Se nasc jumătăţi de cuvinte în gând, dau cu mâna să iau ceva de scris, fuge ideea, mă opresc la mijloc de gest, gata…a trecut.

Închid ochii pe jumătate, să nu mai intre înserarea. Îi deschid, e tot acolo. Un oftat iese, fără să-mi ceară voie. Mă uit străină prin cameră şi senzaţia de sumbru mă apasă. Aprind lampa, monştrii dispar. Aş vrea să iau medicamente de ”dat timpul înapoi”. Le-aş luea pe toate deodată şi aş schimba toate neaşteptatele finaluri.

Îmi vine în minte o melodie. Apoi a doua melodie. Apoi autorul. Cântă la telefon. Îmi cântă mie. Timpul are mai multe trecuturi. Gramatica asta este incompletă. Viitor şi viitor apropiat, iar trecutul are doar nuanţe?! Da, melodia era la trecutul apropiat. Greu de definit, vocea e în acolo, faţa încă o disting, mâinile încă au piele pe ele, sunt calde şi….da, trecutul apropiat. Nimic nu s-a răcit, poate doar vremea de afară şi lumea asta care se tot îndepărtează şi mă lasă singură sub pilotă, iar visul nu mai vine şi nici somnul, şi nici timpul ăla….plural!

6 răspunsuri

  1. Frumos , sensibil si… ai reusit sa-mi aduci lacrimi in ochi si in suflet… Frumos!

  2. isr melodia cu pricina este…? 🙂

  3. Bine ai revenit! 🙂

Lasă un răspuns

