moreşte-mă

Cum spunea Freud? Că atunci când încercăm să ne imaginăm propria moarte, nu putem fi altfel decât spectatori? Parcă aşa zicea!  Dar mai contează? Chestia e că la mine sunt valabile ambele variante: a mea şi a lui. A mea, pentru că mă văd moartă şi gust mortalitatea din poziţia nemişcată, dar şi a lui Freud, fiind martoră la moartea mea. Care e mai mare oare? Durerea sau curiozitatea? Mă uit la feţele celor din jur. Unii suferă, alţii au venit din curiozitate. O moarte neanunţată! Îşi imaginează cineva că va muri la 100 de ani, în patul matrimonial, după o viaţă trăită din plin? Dacă da, aceia sunt fericiţi! Unii suferă, unii plâng de mama focului de mai că m-aş trezi să-i mângâi. Din ochii închişi, reci şi afundaţi mi se preling lacrimi. Celor prezenţi nu le scapă prezenţa lor. Se fac imediat presupoziţii. Timpul lor trece indiferent pentru mine, aflată într-o altă dimensiune. Ca martor mut la cele se mi se întâmplă, remarc că nimic nu mai contează la fel de mult ca până acum. Îi las pe oameni să-mi încalce voia, nu mai contează ce vreau sau ce păreri am. Mă las închisă în cutie de lemn, legată la mâini şi picioare, apoi dezlegată. Mă las stropită cu ulei şi vin. Mă las lăsată în jos. Mă las singură, departe de cei care pleacă la ale lor. Mă las într-o lume de jos şi aud, încă, zgomotele cele din susu’ meu. Fac cunoştinţă cu noii vecini, mai vrednicii sau mai puţin vrednicii mei colocatari. Aud zgomote foşnitoare. Insectele mişună şi-mi strică zenul descompunerii. Mă face să-mi amintesc de cursul de entomologie criminalistică şi de toate cursurile în care am învăţat să disec oameni în căutare de viaţă. Spun o rugăciune şi adorm. Şi aşa, uit că am murit, până când mă trezesc şi nu dintr-o moarte clinică, ci într-o lume nouă.

Nu, n-a fost vis, a fost aievea, cândva…

3 răspunsuri

  1. Ai uitat să pomeneşti şi bucăţile de haine, precum şi cele de lemn, putrezite, prin pământul proaspăt răscolit, pentru groapă. Groparii iau prospătul sicriu şi-l zdruncină bine, după ce s-au chinuit câteva minute bune să îndese capacul peste mort. Apoi, în văzul asistenţei încep să arunce cu lopeţile pământul, peste proaspătul sicriu. DIn când în când se opresc obosiţi. O mamă îşi boceşte fiul plecat înaintea ei, dar n-apucă al doilea suspin, că vine o fătucă: eu am tras clopotul!Costă 15 lei…

    Eu am început-o de luni cu muritu’ şi îngropatu’ . Deşi…cine ştie de când am început-o… 😦

    • Nu, culmea, lopeţile de pâmânt ce cădeau deasupra mea nu-mi mai potenţau claustrarea…
      Banii? :)))) Sunt o glumă bună! De unde poţi trage mai mulţi bani, ca din durere?

  2. Zodia pestelui

    Moartea noastra din viata trecuta ne-a strecurat prin copca mortuara, sub sloiul bleu pictat cu stele. Cate una pentru fiecare, sa ne lumineze destinul. Greu de respirat aceasta noua viata. Traducerea corecta a apei in oxigen, sisifa munca branhiana, dublata de tendinta permanenta de marire, ne umplu ziua subacvatica. Marirea ca si oxigenul sunt vitale. Pestele cel mare il inghite pe cel mic, dupa legea fireasca a matroskai. Plictisitoare zodie. Un fel de iad in care nu mai ramane timp si pentru suflet. Se mai aude din cand in cand, ca intr-un vis, cum cei ramasi deasupra stelelor, pomenesc pe cate unul dintre noi, certand pe cei ce ne continua treaba neterminata, atunci cand fac asta altfel decat am fi dorit noi: “-Daca ar vedea cel dus pe copca, s-ar rasuci in mormant”. Asa spun ei lumii in care vremelnic mormantam noi pestii. Ne rasucim cu totii aici, sperand ca am lasat deasupra ghetii, drumuri incepute si continuate epigonic de cei ramasi vii, cum isi spun ei. Noi cu noi si vii cu vii. In rest mai cade cate o stea marcand momentul cand cei mici poposesc in pantecele balenei, spre a sta la taclale cu Iona sau cand prin copcile inca deschise, vreun medic-pescar iscusit ne trage inapoi in lumea viilor, mulinand guta timpului in sens invers acelor de ceasornic

Lasă un răspuns

