Naşte primăvara-n dureri

E de ajuns să mergi pe jos. Nu contează ţinta. Mult şi aiurea. Să simţi cum durerea urcă-n viscere, cum îţi blochează respiraţia de atâta mers, de atâta privit la durerea naturii care naşte sub ochii tăi. Nu-i nimic scârbos în asta, nu sângerează nimeni, nu urlă nimeni a durere,  nimeni nu forfoteşte în jur- cel puţin nu vizibil. Oamenii trec abătuţi, după atâtea luni de frig, trec ca şi cum naşterea asta au văzut-o de prea multe ori. Câţi dintre noi ne mai mirăm când naşte lumea? Femeia gravidă devine brusc borţoasă, nearătoasă, cu vergeturi, cu pofte şi capricii, cu părul neîngrijt, veşnic obosită şi nedormită, plină de greţuri şi supărăcioasă nevoie mare. Animalele se mişcă greu, se ascund în văgăuni- ca nu cumva să fie ţinta copiilor prea-de-curând-brute; apoi au ţâţele lăsate, se mişcă greu îşi pierd din agilitate. Natura se ascunde în nepăsarea oamenilor. Naşte discret noii muguri, aduce tiptil vremea plăcută, iar noi observăm prea târziu că, deja e prea cald s-o mai numim primăvară.

Primăvara doare. Ai observat? Naşte tot felul de chestii în noi, odată cu mugurii ei. Aduce dorinţe, vise, ne ajută să halucinăm, ne aruncă în disperări şi ne aduce bucurii fără seamăn. Cum să treci nepăsător pe(ste) lângă travaliul ei?

În cutia de scrisori mă aştepta o carte poştală…goală, cu Învierea- de Arsenie Boca. Prima dată n-am reacţionat, credeam că toate cutiile posedă astfel de cărţi poştale. Să mă fi văzut cum căutam în cele deschise, sau priveam prin fanta prea îngustă, dar nimic…aveam doar eu Învierea. Anul trecut, la Prislop, toată lumea mă sfătuia să-mi pun dorinţe- pentru mine, nu pentru alţii. N-am făcut-o. Mi-am spus doar că: mă va găsi părintele Boca, de va fi să mă caute. Iar azi, vederea! Poate că nu-i semn, poate că nu înseamnă nimic, dar poate că înseamnă…TOTUL! Mulţumesc! Azi, pentru mine, primăvara a născut speranţă! 🙂

2 răspunsuri

  1. m-ai facut sa plang incet, infundat si cald, da, totusi cald.

Lasă un răspuns

