Lumina Învierii are viteza gândului

Ciudat, nu? Ascult Matthaus Passion(tot) de Înviere … Nu-i nimic la fel în toţi anii ăştia, când credeam cu tărie că nu-i nimic de întâmplat dincolo de minima programare, de plănuirea cu bun simţ a sărbătorii. Se pare că înţelepciunea nu vine cu anii, mi-era clar de ceva vreme! Mereu e loc de una-alta, pe alocuri de minuni sau de mirări. Nu mai spun cum a speriat ploaia pantofii mei de lac şi satin şi îmbrăcămintea mea prea optimistă pentru aşa vreme. Am avut parte şi de rezolvări însă!

Sfintele Paşti, încă o sărbătoare în care nu poţi trăi fără cei dragi. Nu complet! În marea de oameni, am ieşit din mine şi mă priveam cu mirare. Acelaşi chip, acelaşi ‘eu’, care lua subtil aspect de ‘tu’. Am stat puţin afară, era frig şi mai nimeni din timpurile ‘eu’-lui meu cunoscut.

Încă nu înţeleg mesajele pompoase de sărbători, oricare ar fi. Presărate cu înţelepciune latinească. Greu de urmărit şi complicat construite într-o frazare forţată. Oameni care-şi etalează funcţia la finalul mesajului, şi care îţi trimit mesajul de 2 ori-de teamă ca reţeaua malefică să nu-l oprească pe primul pe motiv de invidie.

În rest, fără să fie la final, urări de bine, din ăla care vă face binele şi transformă intenţia în faptă, bucurii cu durată lungă de viaţă, dragoste multă- din aia care inundă şi de care nu vă plângeţi că vă îneacă, căreia îi acceptaţi toate aşa cum li s-a zis corintenilor şi răbdare să vină lucrurile pe rând-un rând, uneori cu o logică aparte. Iar dacă nu vă doriţi nimic din toate acestea, poate din motive de pragmatism- fie vouă cum doriţi!

Adevărat că a înviat!

8 răspunsuri

  1. Numai bine Rodica, sanatate, sarbatori linistite si curate xxx

  2. Mă sperii, Rodica, nu ştiu ce să-ţi mai scriu. 🙂
    Dar sunt aici, cu tine.

  3. de ce?
    “nu se vede bine decat cu inima, esentialul este invizibil ochilor”

  4. Ai dreptate, Rodica, dar oamenii macar „incearca” sa fie mai buni in zilele de Paste!… 🙂
    Lumina sa fie cu tine! Cu noi toti.

    • Amin!
      Sunt mai sceptică cu acest ‘bine de Paşti’. Ştii de ce? E un bine parţial, şi-mi sună fals-gen:’sunt bun cu cine e bun cu mine’, sau ‘în anumite locuri trebuie să ne comportăm frumos’, ori ‘sunt rău când trebuie, şi bun când am nevoie’.
      De-am iubii, lumea asta ar fi un loc frumos, iar Învierea ar fi prezent continuu!
      Dar, decât nimic…mai bine orice/oricât?! Nu ştiu… parcă nu se echilibrează balanţa.
      Mulţumesc, asemenea! 🙂

  5. Adevarat a Inviat!

    Adevarat ce spui.
    Iti doresc.
    Si dupa aceste sarbatori,mereu si sper sa se implineasca ce iti doresc.

Lasă un răspuns

