All coming back (to me) now

Noaptea, când trupurile îşi pierd linia ce le mărgineşte de eter, îmi pierd şi eu somnul. Ăla anemic şi agitat! De ceva vreme, o lună mai precis, cineva la plural s-a conformat deciziei ‘de sus’ şi s-a(u) mutat în altă parte. Deloc confortabil! Toată ziua adoptăm poziţii confortabile, decidem pentru noi, ne opunem…până nu mai poţi. Scânduri, pânzeturi, ceară, pernă şi haine aiurea, asortate la o piele decolorată în lipsa simţurilor.

Vi s-a mai întâmplat? Să priviţi oamenii de lângă voi şi să vi-i imaginaţi în coşciug? Când se îngrămădeşte moartea în ochii voştri e posibil!

Clătesc mereu privirea cu imagini din viaţă. Greu însă. Sunt împinse cu putere de gol, de logica înversă a durerii, de neputinţă, de inevitabilul absolut posibil din clipa următoare.

Câţi îmi imaginez că vor rămâne de mâine încolo? Neştiinţa mă ameţeşte şi mă umileşte în fiecare zi.

Alte ‘cineva-uri’ mi-au cerut să acced la purificări înalte. Locul să fie curăţat, moartea îndepărtată cu forţa cuvântului! Apa umplând să inunde golul iar liniştea să se aştearnă peste suflete. Imposibil de îndeplinit. La cerere mă refer. Degeaba e spălat locul, dacă picioarele murdare îl calcă în continuare. Omul sfinţeşte locul. Nu aşa era?

Pentru a fi totul complet, căci imaginea morţii e mereu în suferinţă, astăzi mi s-a demonstrat ce înseamnă ‘să te urască cineva de moarte’. Gratuit. Ar fi culmea să fie şi plătit pentru asta. Gesturi inutile, prosteşti, dincolo de penibil… Dacă el ar fi reuşit, la ora asta eram (doar) o umbră! Penibilii pot fi şi periculoşi!

Mi-am imaginat de atâtea ori lumea fără mine!

2 răspunsuri

  1. Acum imaginează-te pe tine fără lume.
    Şi adormi cu gândul la îngerul care te păzeşte. E al tău, personal, n-a ieşit niciodată din casă fără tine. Şi nici nu s-a întors acasă înaintea ta.
    Somn uşor!

Lasă un răspuns

