Dau dimineţile pe seri şi nopţi lungi!

 

Tetris lepşuieşte starea de dimineaţă,noroc că postarea e scrisă noaptea,că altfel cine ştie ce răspundeam.

Nu-s împotriva dimineţilor,Doamne fereşte.Numai că trebuie precizat dintru început,ele trebuie să înceapă pe la 11.Până atunci e bine de întors în cearceafuri,de tras draperia(pe care normal că nu o am) şi de dormit în continuare.

Nu-i bai că nu e totul cum vreau eu.Mai nou,motanul,pe la ora 7 vine şi mă pupă-ba pe ochi,ba pe obraz,şi normal că mă trezesc.Vrea de mâncare!Nu orice,ci umedă,să fie cărniţă cu sos.Uscată are şi-n timpul nopţii,cât de-o ronţăială şoricească,dar dimineaţa devreme e musai să fie cu sos.Frumos fel de a o cere!Ceea ce şi fac,după care umflu perna din nou.

Dorm uşor,aud cam tot ce se petrece,telefoanele când sună,cine umblă şi trânteşte,pe unde merge maşina de spălat la ora 3 dimineaţa,ce muzică ascultă vecina,ştirile din peretele vecin….dar pot face abstracţie să (mai) rămân în pat.Sunt şi nopţi când somnul vine abia spre ziuă,şi când mi-e perna mai dragă sună telefonul,sau alarma,de nu ştiu pe ce lume sunt,cum mă cheamă şi ce se doreşte de la mine.

Întreruperea somnului de dimineaţă nu e bai,mai rău cu ăla de amiază(mai rar,dar se mai întâmplă),de cad la pat de oboseală şi nu mai aud nimic.Dacă sunt trezită brusc,mă apucă o durere acută de cap şi jur că nu mă mai cheamă cum ştiţi.

Cum e dimineaţa?Grea.Cu toate astea n-am sunat la job să le spun că n-am chef şi parcă le-aş dori să se descurce fără mine.N-am eu sufletul ăla! :)))))) Nu de alta,mi-aş lua la înjurături,cât să dau şi la alţii.Nu e cazul,însă!Ăia nu te cred nici când ţi-e rău.Oameni minunaţi!

Sunt şi dimineţi frumoase,însă.Mă credeţi că totul ţine de starea de spirit?Pe care nu o împrumuţi şi nici nu o preiei mimetic de la feţele vesele pomădate cu pozitivism,de le crapă cureaua de transmisie a realităţii!Sunt(em) dependenţi de ‘stări’.Cum să nu vezi lumea ca-n zilele de toamnă cu lumină piezişă,când eşti iubit,când ai un plan,când (mai)descoperi şi oameni împrejurul tău,când zilele sunt continuate de nopţi senine,când eşti sănătos să observi toate astea,când minunile au şi continuări…..?Sculatul de dimineaţă n-ar fi o problemă,nu?Şi nici continuarea un stres.Dar câţi suntem conştienţi,că oricare ne e viaţa,avem măcar UN motiv de trăit?Recunosc că mai uit uneori.Şi atunci,parcă în fiecare dimineaţă e iarnă!

Cele mai frumoase dimineţi?Cele de sâmbătă!

Cele mai chinuite?Cele de luni,când ceasul te obligă să aparţii,parcă,altui fus orar.

Dimineaţa nu e grea prin ea însăşi.E grea doar dacă e urmarea unei oboseli.

Cafeaua de dimineaţă?Nu mă trezeşte.Pur şi simplu îmi place!

Şi ce dacă mă trezesc oricum dimineaţa,după resetarea alarmei pentru încă 5 min?Şi ce dacă nu găsesc lucrurile unde cred că le-am pus?Şi ce dacă am cearcănele-n pungă până spre 10,când lumea capătă culoare?Nu răspund la telefoane înainte de 9.De ce?Înainte de ora asta mă alarmez eu,ori declar că-i nesimţire!

E bine totuşi că nu se cere să fiu vioaie.La job mă montez să fiu şi chiar îmi reuşeşte,şi-mi place.În rest,tac mult.Aşa că nu-mi căutaţi compania dimineaţa,că veţi vorbi singuri.

Cu puţină memorie la borcan,aş spune că am avut parte de atâtea dimineţi cu aripi,că ar fi păcat să mă plâng de ele.Mai mult mă plâng de mine.Momentele zilei n-au o însemnătate aparte,dacă nu le-o dau eu!

Nu dau lepşe mai departe,aşa că se urmăreşte reţeta sau se ia ‘după ochi’.

Cu toate astea,nu-i mai plăcut aerul dimineaţa?Sau poate sunteţi de părere că ‘monday is malaria day’?!Ce legătură are?Nici una!

 

 

 

 

8 răspunsuri

  1. Eu uit des ce de motive am sa fiu multumita, daca nu chiar fericita
    Citind ce ai scris, mi-am amintit de diminetile de primavara din liceu, cand prima ora se intampla sa o petrec prin Herastrau si era alt „aer” la ora aceea, uitasem asta …
    Multumesc de preluare!

  2. Aha, Rodica, deci suntem trei fete în clubul somnoroaselor: tu, Tetris şi cu mine! 😀
    Vreau să-ţi spun că ştiu cum este să fii trezit de o pisică. E singura fiinţă pe care nu mă pot supăra.
    Dacă s-ar crea o rasă de „pisici-deşteptătoare”, poate lumea ar zâmbi mai mult dimineaţa. 🙂

  3. Good Morning Vietnam

    un film minunat

    Louis Armstrong – What A Wonderful World

    o piesă la fel de minunată

    dimineţile în schimb au marea şansă, unele, de-a fi minunate!

  4. eu nu dau nimic! or is eu mai zgarcit, ori pur si simplu asa decid, iar decizia e bine sa o respecti, de vreme ce ai si luat-o, nu? 🙂

Lasă un răspuns

