Ghetsimani 2-de vorbă cu sufletul…

Luna Plină în Balanţă,adică e la mine acasă şi se pune de tămăduit netamaduirile,iar din iulie începe scadenta!Cine să creadă aşa ceva?

19 aprilie(marti) 2011-Cele zece fecioare(Săptămâna Pătimirilor)-Pesah 5771(15 Nisan),ziua 1

Foto:Corriere della Sera

* pot să las Lumina să risipească întunericul şi bucuria să se instaleze comod în papuci moi şi să se simtă acasă;dincolo de boala ce supara mintea şi-o încurcă în supărări?
* dezbrac eu haina mândriei ca o boală a iernii?
* mă pot bucura pentru orice nu mă include?
* simte inima mea preaînaltul?
* las eu la uşa timpului nimicniciile ce mă pleznesc cu indiferenţa lor de fiecare dată?
* îmi calc eu voinţa dătătoare de moarte?
* aduc eu mulţumire pentru fiecare zi în care neîntâmplandu-se nimic,nu se întâmplă nimic rău?
* sunt eu speranţă pentru departele meu?
* îmi fac timp şi pentru altceva decât pentru gânduri?
* îngăduiesc eu mai mult decât condamn?
* înţeleg rostul ce încă nu l-am căutat,ocupată să trăiesc timpuri apuse?
* dau mai departe iubirea cu care am fost împrejmuită?
* am căutat eu simplitatea?
* am înlesnit eu facerea de bine,indiferent de cum şi ce se termină?
* mi-am înjosit eu neputinţele cât să nu mă înalţ?
* am folosit eu talantul dat spre înmulţire?
* am dat eu mai mult decât am aşteptat?
* am plecat la timp şi am venit devreme?
* am ştiut deosebi timpurile,oamenii,stările,obiceiurile,momentele şi şansele?
* am crezut eu fără îndoială,în momentele grele?
* am renunţat când nu eram pregătită să pierd?
* am încercat imposibilul?
* am îndurat durere,frig,foame,neînţelegere,ura,defăimare şi răutate?
* am iubit eu pe cei ce nu mă iubesc?
* am acoperit eu greşelile altora,salvându-i?
* am ascultat eu tăcerea?
* am mulţumit binefăcătorilor mei?
* am respectat cuantul dat şi nu l-am luat înapoi?
* am ucis eu prin cuvânt?
* am rostit cuvinte de nerostit?
* am lăsat răul să facă lanţ şi să mă încătuşeze?
* am spălat eu incomplet conştiinţa?
* m-am îndreptăţit când nu era cazul?
* am spus întotdeauna adevărul?
* am lăsat eu lenea să se cuibărească şi am făcut loc plictiselii?
* am invitat eu mintea dincolo de posibil?
* mi-am recunoscut greşelile?
* am găsit pretexte?
* am făcut din greşeală obişnuinţă?
* am pansat răni?
* am crezut/sperat/iubit când nu mai erau şanse?

‘(Că) şi acestea aceste şi chiar mai mari şi mai multe decât acestea (n-)am făcut!’

4 răspunsuri

  1. multe intrebari, dar cu rost!

  2. am adormit, tot întrebându(-mă), dimineaţă m-a trezit răspunsul: întreabă-te mai departe… mai ai

Lasă un răspuns

