O (po)veste pe saptamana (1)

„Într-o seară, pe când mama pregătea cina, fiul de unsprezece ani veni în bucătărie cu o foaie de hârtie în mână.

Cu un aer ciudat de oficial, copilul înmână hârtiuţa mamei, care, ştergându-şi mâinile cu un prosop, citi ceea ce era scris acolo:

„Pentru că am smuls buruienile din grădiniţă: 5 lei

Pentru că am făcut ordine în camera mea: 10 lei

Pentru că am fost să cumpăr lapte: 1 leu

Pentru că am avut grijă trei după-amieze de surioara mea: 15 lei

Pentru că am luat două calificative „foarte bine” la şcoală: 10 lei

Pentru că am dus în fiecare seară gunoiul: 7 lei

În total: 48 lei

Mama îşi privi copilul în ochi, cu multă blândeţe. În mintea sa reveneau o mulţime de amintiri. Luă un creion şi scrise pe dosul hârtiei:

„Pentru că te-am purtat în pântece timp de nouă luni: 0 lei

Pentru toate nopţile pe care le-am petrecut veghindu-te atunci când erai bolnav: 0 lei

Pentru toate momentele în care te-am mângâiat atunci când erai trist: 0 lei

Pentru toate prilejurile în care ţi-am şters lacrimile: 0 lei

Pentru tot ceea ce te-am învăţat zi de zi: 0 lei

Pentru toate mesele de mic dejun, prânz şi cină, pentru toate gustările şi sandvişurile pe care ţi le-am pregătit: 0 lei

Pentru viaţa pe care ţi-o dau zi de zi: 0 lei

În total: 0 lei ”

” Într-o zi călduroasă am pregătit nişte pahare de îngheţată şi le-am spus celor patru copii ai mei că puteau să le cumpere cu câte un sărut. De îndată, copiii se aşezară la coadă pentru a face târguI. Cei trei mai mici mă îmbrăţişară în grabă, înhăţară paharul şi fugiră iar afară. Când veni însă şi rândul fiului meu mai mare, de acum adolescent, din partea lui am primit două sărutări. Mi-a spus zâmbind: «Păstrează restul»”.

(Bruno Ferrero)

12 răspunsuri

  1. Copiilor li se pare ca li se cuvine tot ce facem pt ei, ca e datoria noastra (si chiar e datoria noastra), asta a fost si atitudinea noastra fata de parinti. Cand am mai crescut am realizat cum stau lucrurile (sau poate nici atunci). Cred ca ne e mai clar cand devenim si noi parinti

  2. Măi, dar copilul ăsta este foarte harnic, iar faptul că cere bani înseamnă că aşa a fost obişnuit.
    La a doua povestire pot să zic că cel mare este mai mămos. 😛

  3. O poveste frumoasă. De-ar citi-o şi copiii!

  4. 2 varste, 2 mentalitati (desi e poate prematur a vorbi despre asa ceva in cazul unui „pre-puber” cum am mai zis :), care sustine ceva fara a se constientiza efectiv si pe sine, deci rodul deciziilor luate si asumarea unor actiuni are tocmai acest atribut pe langa el: a fi ca, a fi asemenea cuiva, gestului cuiva, dar nu si decizie asumata efectiv de el dupa un examen rational.
    dar, in ideea „darii cu parerea/rile” despre fenomen, posibil/ deci nu imposibil! de a fi prezent, poate ca de blamat nu ar fi cel care ajunge sa se comporte astfel, cat poate de acuzat, de e sa dam vina pe cineva (desi nu ajuta oricand!) este timpul alocat cresterii, educarii, cand si cand si a supravegherii sale, astfel incat toate aceste 3 componente (desi amintite si bifate de mamica din textul original) sa creeze un liant intre diferentele ce exista si pot separa mama de copil (diferenta de varsta, scoala si anturajul de acolo prelungit pe afara:strazi, iesiri diverse, etc-chiar la varste „pre-pubere”, se cam poarta azi!); iar o buna comunicare consider ca poate depasi usor orice fel de provocari l-ar astepta pe kinder in afara spatiului „ocrotitor-cocolositor-neutru” al casei, familiei, asa-ncat el sa nu fie asimilat turmei de insi de-o seama cu el ce-o iau pe alte cai, din diferite dorinte: de a fii stiut drept rebel, de a incerca doar ideea asta sa vezi cum e, si altele de genu’.
    viitorii parinti trebuie sa-si faca timp pt copiii lor in vremuri ca acestea, daca nu vor sa grabeasca indepartarea acestora de ei inca de timpuriu…
    suna sumbru, dar la cate surprize neplacute ne-a tot rezervat viitorul de ceva vreme, circumspectia nu strica.

  5. Cred ca pentru totalul mamei exista o alta metoda de calcul.

  6. Mama…(în cuvântul acesta îmi cuprind universul)

Lasă un răspuns

