Imi sunt, incerc sa inteleg, accept…’Romania’

Imi defilez fiinta in fata timpului meu, intr-o tara in care inca incerc sa o cunosc, sa o accept, ca de iubit o iubesc ca un dat. N-am crezut niciodata ca tara in care traiesc e cel mai bun ‘lucru’ce mi se intampla, dar nici nu o urasc sau nu o vorbesc de rau. Numultumirile sunt multe si nu neaparat legate de conditiile politico-economice, ci de calitatea umana, de felul in care favorizam conjunctura si timpul in care traim. Prea multe tradari, prea mult sluj, prea avem un optimism greu de controlat, orgoliu exagerat, neseriozitate, prea ne vindem primului venit de dragul de a scapa de ai nostri, buni de gura…
Asta e, sunt Patapievici in varianta feminina, puteti incepe a da cu pietre…nu primesc vizite insa, sunt in oras…
Mi-e draga tara, insa, si de cate ori am fost departe de ea i-am dus dorul. Dor de Bucuresti, cu care greu m-am invatat cu toate ca m-a nascut, dor de strazi, de oameni, de arome, de cerul lumii mele. N-am ce-i face, am sa zic si eu ca Herta Muller, patria vine cu tine, chiar daca nu vrei; nu poti scapa de ea. Asa ca n-am sa defilez(intotdeauna m-am uitat cu bucurie la americani, la felul cum se bucura de ziua lor), n-am sa flutur steag si nici n-am sa ma imbat de fericire. Dar ceea ce stiu sigur ca am sa fac e ca am sa-mi iubesc tara ca pe ceva al meu. Da! Sunt egoista si privesc tara ca pe ceva’al meu’…altfel n-as putea rezista. De altfel nu stiu cum a rezistat tara asta mica, fara o istorie importanta, cu oameni in 15 luntrii, tara in care istoria au facut-o mai mult strainii, ca noi(deh!)chiar nu suntem capabili! Asta e, daca noi uitam ca in istorie, cine stapaneste mai mult e stapanul de drept! Nu exista adevar istoric, nu exista dreptate, exista doar viziunea celor puternici, iar noi suntem doar praf in vant! Macar de-am avea credinta cat un graunte de mustar!
De ziua tarii mele, ii urez ei(adica noua)sa FIE/FIM!


Foto:aici

20 răspunsuri

  1. alţii s-au văzut ca fiind Dumnezeu şi n-a mai aruncat nimeni cu pietre în ei, de ce-am arunca în tine pentru că te crezi patapievici femin. dacă-ţi place, poţi să fii, dar o să rămâi neînţeleasă ca el, pe vremea când s-a lansat!
    mi-a plăcut concluzia.

  2. şi-un dârmon pe altundeva 😦

  3. iubesc tara ca peisaje, ca si cultura, intelectualitate… dar, urasc ca suntem condusi de incompetenti… ca nimic de valoare nu mai este apreciat… etc…

  4. La mulţi ani, dragi români!

  5. Românilor, la mulţi ani, „sa FIE/FIM!”

  6. Patria e un popas in desert. (proverb tibetan)

  7. Depinde de cine e calatorul.;)

  8. Romania nu va progresa niciodata pana cand romanii nu-si vor schimba mentalitatea.Nu stim sa ne apreciem valorile si sa le pastram, suntem nepasatori, uitam prea repede… drept sa-ti spun, nu sunt foarte împacat cu ideea ca m-am nascut aici, dar si parasind-o candva m-as simti ca un dezertor.
    Iata ce spunea Cioran:

    „Cum poţi să fii român? – Era o întrebare la care nu puteam să răspund decât printr-o durere de fiece clipă. Urându-i pe ai mei, urându-mi ţara şi ţăranii ei atemporali, îndrăgostiţi de toropeală şi crăpând de stupizenie, mă ruşinam că mă trag din ei, îi renegam, refuzam să accept subeternitatea lor, certitudinile lor de larve osificate, visarea lor geologică. În zadar le căutam pe chip freamătul sau semnele revoltei: în ei, vai! murea încet maimuţa. La drept vorbind, nu aparţineau oare regnului mineral? Neştiind cum să-i scutur, cum să-i însufleţesc, îmi trecu prin minte să-i extermin. Dar nu poţi masacra pietrele”

  9. De proges crezi ca-i vorba? :))))))
    Noi abia de supravietuim!

  10. Traiul asta de azi pe maine, stagnarea, ma deceptioneaza si tanar fiind, îmi pun anumite întrebari.Ca mod de gandire ne învartim în jurul ideii: „decat sa facem ceva gresit, mai bine nu mai facem”.Nu-i nimic, lasa ca fac altii.Cat de bine? Pai nu avem de unde sa stim.Dar lasa ca fac ei si vedem „dupa aia”…

    • Din parinti se tragea beleaua!’Ei’vor copii perfecti,fara sa greseasca si iese de-o viata ratata.Ma gandesc numai cate greseli,retusuri,suturi si disperari stau in spatele ‘progresului uman’…

      • Nu poti sa razbesti pana nu te razvratesti.
        Cat priveste asamblarea si retusurile, mi se par încercari firesti pe care suntem oarecum datori sa le facem.Eu ma simt dator sa gresesc, sa repar si sa perfectionez.Si tu ar trebui.Si ei.Toti… Numai Lui Dumnezeu I-a iesit din prima.

        • Stiu asta!Insa eu sufar de-un autism periculos….cred(inca)faptul ca binele comun incepe cu binele facut de mine,cu ‘pasatul’meu,cu mine…

Lasă un răspuns

