Duhul vorbelor(9)

„ii facuse rau ca fusese frumos;ca fusese frumos si ca la asta se rezumase totul!”
(Herta Muller-Calatorie intr-un picior)

24 răspunsuri

  1. Adevarata frumusete provine din interior…

  2. Dar a cunoscut fericirea.Cu toate ca acum se rezuma numai la cateva amintiri.

    Te-ai lasat cucerita de Herta?

    • Daca e vorba de eroina romanului,n-a cunoscut fericirea!Asta inseamna ca amintirile o dor,pt ca nu le intelege total….e greu sa le lege de ceva real!
      Daca vorbim in general,e atat de greu sa pierzi fericirea incat nu te mai poti trezi din…..cum s-o numi?
      Herta?E minunat tradusa de Nora Iuga si de Corina Bernic(asta am citit pana acum)…Iar ea?Da,m-a cucerit!Total! 🙂

      • Nu.În seara asta nu suntem în acelasi gand.Eu nu cred ca poti pierde fericirea atat de greu.Poti trai o experianta unica dar cu importanta maxima, ceea ce consideri a fi într-adevar fericirea.Pe pamant ea va fi întotdeauna vremelnica si usor de risipit.

        • Of,Andreiule,traieste fericirea,si-apoi sa vezi ce usor iti scapa printre degete!Nu tine doar de tine,nici macar doar de celalalt…nici nu mai stiu de ce tine!
          Nu mai suntem in acelasi gand?Nu-i musai tot timpul…viata e colorata si are multe ganduri! 🙂

        • Si n-am zis ca e greu sa pierzi fericirea,pt ca ar fi imposbil…ci cu sensul ca e grea perioada de dupa!Asa e,putea avea dublu inteles!

  3. Sa fi fost urat era mai bine?Ar fi ajutat la ceva?

  4. În sensul ca-i atat de dureros…Îmi pare rau, eu nu am observat prima data cand am citit decat sensul celalalt.Acum revin în acelasi gand cu tine.Sau tu revii? Asta chiar nu conteaza!

    Daca as putea sa-mi colorez viata în culorile toamnei si sa-mi închid fericirea într-un buchet de ganduri as avea sansa sa fiu fericit mult timp, mi-am zis.Dar cum as putea sa fiu fericit de unul singur, chiar si cu fericirea în lacate…Exista fericire în singuratatea omului?

  5. moartea e mult mai simplă şi mult mai uşoară în comparaţie cu fericirea, crede-mă pe cuvînt 😦

  6. Cateodata iti doresti ca momentul fericit sa nu se mai termine, cunosc senzatia… e ca si cum in lupta pentru fiecare pas inainte ajungi din intamplare, doar pentru un moment, sa-ti sincronizezi pasii cu fericirea, pentru ca brusc te-ai lovit de un zid incapatanat.

  7. Încă te dor picioarele de când ai fost să o vezi pe Herta,nu-i aşa?

  8. De asta nu exista Fat-Frumos!

  9. serios? dar si eu cred in el!!!

Lasă un răspuns

