Azi,in bucataria mea a fost/este…Craciunul!

Fiecare dimineata se desfasoara dupa un anumit ritual,mai mult sau mai putin acelasi,in functie de…de multe.Oricum,azi de dimineata,picioarele ma purtau catre o bucurie la cana verde,aburind…Drumul insa a fost intrerupt de bataile inimii,care o luase ca nebuna inaintea gandului…Ce miroase asa?E deja Craciunul?Sute de amintiri si senzatii m-au inundat in acea secunda,mi s-au inmuiat picioarele si am auzit brusc…colinde.Mi se facuse frig,la drept vorbind eram imbracata cam nepotrivit…anotimpului…Caut cu disperare in bucatarie indicii,care sa-mi linisteasca simturile si care sa ma ajute sa n-o iau razna.Cozonaci n-am framantat aseara,sarmale nu,fripturi nici atat,carnati n-am pus pe tulumba,ciorbe de potroace nici….atunci ce?Asociez mereu portocalele cu atmosfera Craciunului,dar nu am decat grep si alte fructe care…nu miros asa…Dar nu acesta era mirosul ce-mi inmuia simturile si-mi innebunea imaginatia!Privirea incerca sa cuprinda intreaga bucatarie….si,a gasit,in sfarsit,sursa Craciunului meu de vara:lumanarea mare si groasa cu esenta de mere si scortisoara ce se odihnea in farfuriuta ei,pe pervazul ferestrei si care mirosea a multe bucurii.Am inghitit in sec,am revenit in anotimpul cald si am aprins lumanarea la geam…in amintirea Craciunului…In minte imi rasuna „Veste-am adus” si m-am apucat sa-mi fac licoarea neagra.Greu,ce-i drept!

Lumanarea asta o am de cateva zile,oare de ce abia acum m-a izbit mirosul ei?Azi,13 aug…..Of,iar 13!

20 răspunsuri

  1. Merry Christmas, ho-ho-ho !
    La copiii cuminti vine Mosul pe tot parcursul anului calendaristic ! 😉

    • Eu cred ca la copiii tristi,ca sa le mai usuce lacrimile…

      • Rodica, ai raspuns ca Mada…

        Si eu ascultasem colinde zilele trecute, dar acum nu mai tine figura! Ce fotografii cu zapezi, ce colinde si mirosuri de iarna…Toate sunt calde la ora asta, imposibil sa te mai lasi pacalita.

        • Ca Mada?Nu cred…

        • Acu recitind , nici eu nu mai cred, doar ca ai zis de copiii tristi si mi s-a dus automat gandul la… 🙂

        • Diferenta consta in faptul ca el e trist,nu copilasii…

        • Rodica, ai citit ce a scris Theodora despre imaginatie? Daca ai timp, arunca o privire te rog, si poate iti spui parerea intr-un comentariu. Merci 🙂 Eu am lasat doua comments dar sunt la moderare si astept dar nu mi-e bine.

        • 😛
          Am comentat la postul ei trecut si asta ma face sa ma abtin pe viitor,cel putin un timp…

        • Wow! Mai bine citeam inainte. Culmea ca si eu tot la acel verset am facut referire in comentariile mele, dar intr-o alta aplicatie a versetului 🙂 Imi place fotografia ta cea noua si fondul muzical de Karaindrou.

  2. azi am vrut de 3 ori sa iti scriu un comment…si de fiecare data nu am putut, nu stiu de ce…un soi de eroare:)
    acum…iti trimit doar un >:D< (e pentru copiii aceia tristi la care vine mos craciun :P)

  3. Legat de 13 nu am nici o superstitie, în schimb ma feresc sa ascult colinde în perioadele în care nu este/ nu se apropie Craciunul.

    • :)))))))))
      Nici eu nu fac asta..dar mirosul l-am asociat involuntar cu acest colind,aducator de amintiri cu scortisoara…Pur si simplu l-am auzit.
      Sa fi fost vocile? 😛
      Ma duc sa-mi iau medicatia!

  4. Lora,
    acolo a fost o neintelegere totala…si am obosit sa mai explic,Mai ales ca discutia mea(pasnica)era cu un „Lup” ( 😛 ).Faptul ca”s-au inchis comentariile”,mi-a dat de gandit…

  5. Eu am visat ca a inceput scoala :((((

  6. Eu am scris mai devereme un comentariu, dar nu a aparut, e drept ca de pe tel, dar vad ca nu am fost singurul care a patit asta, o fi ceva cu wordpress-ul asta.

Lasă un răspuns

