Franturi de vis

Pădurea cu un singur copac- Daniel-Silvian Petre

Oameni cu apucături ciudate,
de gît,
îmi strangulează visele cu somn
şi mă trezesc a doua zi cu venele tăiate
şi amintirile curgîndu-mi pe covor.
Mi-e frică să mai dorm, îţi spun,
mi-e frică să mai dorm!

Uite, şi-azi noapte am avut un vis ciudat:
eram şi-n tren
eram şi pe peron
şi nu ştiam ce să mai fac-
să plec, să stau, să strig, să tac
ori de la mine însumi
să-mi iau bun rămas
ca o secundă de la mortul ceas,
ca un copac rătăcitor prin veac
de la Pădurea Cu Un Singur Copac.

În jurul meu se plîngea în rafale,
mîini ţinîndu-se de ochi curgeau la vale,
coliviile zburau cu papagali cu tot,
îngeri traversau coşmarul meu înot,
păsări transformate în lacrimi
se scufundau în mare
inundînd-o,
fecioare cu straie de patimi
se despuiau în noapte
blestemînd-o,
Pămîntul stătea-n loc
c-o viteză dementă,
Moartea-şi ghicea-n cafea
c-o mină absentă
iar Timpul trecea atît de rapid
că se-ajungea singur din urmă,
grăbit să vadă
peste-al nopţii zid
cenuşa zorilor plecînd încet din urnă.

Plecai şi tu.
Cîteva cuvinte nu îţi încăpuseră
în geamantanul burduşit
cu sentimente confuze
şi se tîrau pe asfalt,
în urma ta, zgîriindu-l:
NUMAI DEPĂRTAREA NE POATE APROPIA
PÎNĂ LA DERUTĂ.

Aş fi vrut să vin şi eu cu tine
(umbra trandafirului ne-nşeuat
mă aştepta gata de drum)
dar era prea tîrziu;
se făcuse deja devreme
şi trebuia să mă trezesc.


Foto:Malleni

6 răspunsuri

  1. NUMAI DEPĂRTAREA NE POATE APROPIA
    PÎNĂ LA DERUTĂ.
    asa este… insa avem gandurile, care pot strabate distante mari intr-o clipa… mereu cu gandul…

  2. „Padurea cu un singur copac” ma trimite cu gandul la „Copacii fara padure”…/ frumoasa poezie, memorabila melodie…ce de versuri! …

  3. Centrele de dezintoxicare pe langa faptul ca nu acopera toate dependentele mai sunt si asa de rare.
    Toti suntem narcomani, asa e modelul, cei mai ghinionisti sunt dependenti de chimicale, dar restul suntem dependenti de ciocolata, de telefoane, de automobile, de electricitate, de mancare, de apa, de aer, chiar si de…. oameni, iar atunci cand heroina personala a fiecruia se termina, intram in sevraj.

Lasă un răspuns

