Radiografie de urgenta

Starea de poezie,e una contemplativa…..o stare in care plansul are urme de cerneala,si in care creionul dermatograf nu lasa singurele urme pe piele.Starea asta te duce cu gandul la hamac,la casuta de munte,cu cerdac albastru…nici gand de furtuna,de mijloc de ocean,de pericole iminente…Cerneala se usuca repede pe hartie,notand cu o rigoare dureroasa trairile viscerelor.Jurnalul de bord,consemneaza strict coordonatele pe harta momentului.Oscilatiile sunt numeroase.Dorinta mare e de-a ajunge la tarm.Oare mai poate fi numita”poezie”furtuna care anunta dezastrul?Caut spre Rasarit,motiv de senin….


Foto:JOUJ

În fiecare zi se roagă Dumnezeu la mine– Daniel-Silvian Petre

În fiecare zi se roagă Dumnezeu la mine:
nu-mi văd capul de treburi, îmi spune,
am atîtea de făcut!
Tre’ să-i schimb Nopţii pasta de dinţi
(au mai căzut ieri două stele
din gura-i şi-aşa destul de ştirbă),
tre’ să-i pun Soarelui
comprese reci pe frunte,
i-am promis Mării Negre
inel de logodnă un munte
(uite, am început să vorbesc în rime!)
şi-n plus, de la o vreme,
visez nişte chestii îngrozitoare:
nici n-apuc să-nchid bine ochii
că-mi şi apar ‘napoia lor
mulţimi de oameni,
care mai de care mai ciudaţi:
unii îşi pun cenuşă în cap,
alţii se tîrăsc în genunchi
şi-mi cer luna de pe cer
şi cutremure mai puţine

Sînt trist şi obosit, prietene!
(aşa se roagă Dumnezeu, în fiecare zi,
la mine):
ţi-am dat totul, îmi spune,
pe Fiul Meu să-ţi spele picioarele,
Moartea – să-ţi acoperi sufletul cu ea
cînd ţi-e somn,
ţi-am dat chiar şi chipul Meu,
ca să nu te rătăceşti
dimineaţa
în oglinda din baie,
ţi-am dat totul, îmi spune,
şi nu te rog acum decît să crezi în tine,
ca să mă odihnesc şi Eu un pic.

10 răspunsuri

  1. VA veni rasaritul senin… cu toate ca acum ploua…
    Foarte frumoasa poezia 😉

  2. „casuta de munte, cu cerdac albastru…” :X:X:X:X….sa tot scrii si sa scrii si sa scrii… 🙂

  3. gata, am aflat sursa poeziilor … si cand ma gandeam ca am intreaga colectie liternet pe pc … 🙂

  4. Increderea in propriile puteri vine la pachet cu acestea… astfel ca potentialul modelat de motivatie poate sa aduca increderea. Eu, de exemplu, imi doresc sa devin mai increzator!

  5. Tu… nu ai ce sa faci cu ea,
    Eu …ceea ce imi doresc…

Lasă un răspuns

