Pansament pentru suflet

Reculegere-Aghata Vasiliu-Bacovia

De cate ori, Stapane, te-am rugat
Sa-mi risipesti tot harul ce mi-ai dat,
Sa-mi seci din ochi eterna-nlacrimare,
Sa-mi smulgi din suflet orice framantare
Si sa ma lasi infranta pe carare!

De cate ori, Stapane, te-am rugat!

Tu n-ai voit si m-ai lasat sa gem
In razvratirea dureroasa-a vietii,
Pana s-a stins lumina diminetii,
Pana si-au nins toti anii grei nametii,
Pe sufletu-mi, mereu dezacordat…

Tu n-ai voit si m-ai lasat sa gem!…
Tarziu am talmacit si vrerea ta,
Intelegand din lacrimile mele
Ca ai menit un rost si pentru ele;
Ca dintr-un sir de fragede margele
Sa se prefaca-n lant de strofe grele,

Si-am implinit, Stapane, voia ta!…


Foto:photoasylum

9 răspunsuri

  1. Superba ultima strofa.
    Bacovia a fost si ramane poetul meu preferat, iar cand ma gandesc la sotia lui, intotdeauna gandul incepe cu „doamna” Bacovia, caci era o adevarata doamna, manierata, discreta, talentata, traind in umbra si cu grija celui de langa ea.

  2. Plina de rani, provocate de…. of

  3. acest tirziu inteles.

    ca la voiculescu. [ma rog]

  4. „Intelegand din lacrimile mele
    Ca ai menit un rost si pentru ele;
    Ca dintr-un sir de fragede margele
    Sa se prefaca-n lant de strofe grele,”

    Micile avertismente pentru marile incercari…

Lasă un răspuns

