La multi ani,oriunde te-ai afla!

Oriunde te-ai afla,mereu un gand,o rugaciune si-o lumanare pt tine!La multi ani,Mihai Eminescu!


Foto:net


„D-ta totdeuna ai gandit ca eu petrec in Bucuresti.te-ai inselat totdeuna si fiecine din cunoscutii mei iti poate da marturie c-am trait ca un pustnic,ca un sihastru.Mizerii trupesti si sufletesti m-au impresurat intotdeuna si amintirile,cazand una cate unca ca frunzele vestede,momente de aur si momente de durere au lasat pe urma-le un dezgust de viata si de tot,pe care nu ti-l pot descrie.Iti vei fi aducand aminte poate ca-ntr-o scrisoare ti-am cerut iertare c-am indraznit a te iubi.Stiam eu de ce o cer.Stiam prea bine ca fondul sufletului meu e desgustul,apatia,mizeria.Eu nu sunt facut pentru nci o femee,nici o femee nu e facuta pentru mine,si oricare ar crede-o aceasta ar fi nenorocita.Nu iubesc nimic pentru ca nu cred in nimic si,prea greoi pentru a lua vreun lucru cum se prezinta,eu nu am privirea ce infrumuseteaza lumea,ci aceea care vede numai raul,numai defectele,numai artea umbrei.Satul de viata fara a fi trait vreodata,neavand un interes adevarat pentru nimic in lume,nici pentru mine insumi,sira spinarii morale e rupta la mine,sunt moraliceste desalat.Si D-ta ma iubesti inca,si D-ta nu vezi ca sunt imposibil,ca-ti arunci iubirea unui om care nu e-n stare nici de-a-ti fi recunoscator macar?[…]Dar cand un asemenea om ca mine va cerceta cenusa din inima lui,va vedea ca nu exista nici o scantee,ca totul e uscat si mort,ca n-are la ce trai[…].Nu cred nimic,nu sper nimic si mi-e moraliceste frig ca unui batran de 80 de ani.D-ta traiesti si eu sunt ucis-ce raport poate fi intre noi?[…]Parerea de rau de a-ti fi cauzat D-tale dureri e singura parere de rau pe care-o am…Te rog iarta-mi-le cu atat mai mult cu cat eu n-am nimic de iertat,cu atat mai mult cu cat de la D-ta n-am vazut decat bine.
Al D-tale supus Eminescu”

(Scrisori Eminescu-Veronica Micle)

5 răspunsuri

  1. http://scoalagalanesti.blogspot.com/2010/01/15-ianuarie-1850.html

    p.s. i just came across the song in your menu – carlos baute and i simply adore it … 🙂

  2. Hmmmm,asa e!I-am invatat versurile pe de rost!

  3. E-n fiecare dintre noi care vibreaza la comoara ce ne-a lasat-o!…
    La multi ani!…

  4. Ne-a lasat sufetul lui,chiar daca a riscat enorm….

  5. Felicitari pentru articol si pentru blog!

    EMINESCU INTERZIS. GANDIREA POLITICA

    SPRE EMINESCU. RASPUNS ROMANESC LA AMENINTARILE PREZENTULUI SI LA PROVOCARILE VIITORULUI

    Aceste carti sint publicate cu CopyLIBER (au copierea, traducerea, difuzarea neingradite si gratuite pe intreg mapamondul).

    Daca aveti html-ul dezactivat: cu PASTE asezati link-ul in browser si, apoi, apasati ENTER.

Lasă un răspuns

