Leapsa livresca

Primita de la Belle,luata de oricine este vizitat de muze….


Foto de aici .

1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?

-semne de carte normale,sau mici si transparente(ce se desprind usor)

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă „da” care a fost aceasta?
-am primit de curandA fost „Povestea fara sfarsit”-Michael Ende,”Inca de pe atunci vulpea era vanatorul”-Herta Muller,”Jurnal(1929-1945/1958-1990)”-Arsavir Acterian,”Odiseea”-Homer,””Povestea imorala”/”Logofatul de taina”/”Altin Bey”-Rodica Ojog Brasoveanu…..

3. Citiţi în baie?
-da,in cada,cu apa si spuma,sau fara spuma,mi se intampla sa ies murata de acolo,uneori sa fiu la un pas de a-mi pica din mana cartea.

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi dacă „da” care ar fi fost aceasta?
-Cartea nuntii-George Calinescu(asta din cele ale altora),daca ar fi sa fie a mea,atunci e secret! 😛

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
-in ce sens?Au aparut carti bune,dar mai sunt multe care asteapta traduceri,publicari,aprobari….

6. Care este cartea preferată?
-n-am una singura;daca ar fi sa pun la preferate pe cele pe care le-am recitit de multe ori,atunci ar fi:”Mizerabilii”de V.Hugo,”Dialogurile”de Platon,”Adela’de G.Ibraileanu,”Cel mai iubit dintre pamanteni”-M.Preda,”Cimitirul Buna-Vestire”-T.Arghezi,”Romanul adolescentului miop”-M.Eliade si atat de multe altele pe care cu toate ca nu le-am recitit mi-au ramas in suflet….

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
-ha,ha,ha,am luat-o inaintea intrebari….

8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
-mi-ar placea sa ma intalnesc cu Rodica Ojog-Brasoveanu,Amos Oz,Andrei Plesu,Claire Castillon,Heinrich Zimmer,Jeni Acterian,Constantin Noica,Nicolae Steihardt(lista lunga,timp putin)…unii sunt dusi in lumea ingerilor….Ce le-as spune?Ca-mi sunt dragi si ca n-as concepe viata fara ei,prieteni iubiti!

9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
-depinde de impactul avut de carte asupra mea:daca m-a pus pe ganduri vorbesc cu greu….daca e savuroasa,plina de peripetii vorbesc lejer….daca este istorica,psihologica,filosofica,teologica vorbesc fara probleme….

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
-recenzia in primul rand,apoi ponturile prietenilor,apoi necesitatea sau dorinta de a aprofunda un subiect(daca e de specialitate)…

11. Care credeţi că este o lectură „obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
-cea care formeaza,care deschide,care lumineaza,care linisteste,care invata,care educa(aici ma refer la literatura)….fara cartile copilariei/adolescentei omul ar fi mai sarac!

12. Care este locul preferat pentru lectură?
-nu pot da o ordine…in cada plina cu apa calda si spuma,in canapea cu perne la spate si cu cafea/ceai si te-miri-ce in boluri mici,in parc pe banca,la biblioteca(daca-i musai),in metrou(daca e lectura usoara),la job in pauzele mici(pe furis mai mult),hi,hi,hi….

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
-imi place sa fie liniste,sau muzica instrumentala,dar ma pot concentra cu orice de-i cartea buna(numai sa nu fiu obosita)….

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
-destul de rar,si doar nevoita…altfel,imi place sa simt cartea,sa o miros,sa fie vie….

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
-ale mele,ale lor,cumparate,imprumutate nu conteaza,carti sa fie(pe cele care-mi plac foarte mult si nu sunt ale mele,le cumpar)….

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
-te-as invita sa citesti,de n-ai citit-o pana acum „Istoria iubirii”de Nicole Krauss.De ce?Pt ca timpul nu e singura coordonata dupa care se ghideaza sufletul!

5 răspunsuri

  1. Multumim foarte mult pentru completare
    🙂

  2. nu pot citi in baie… n-am baie. Am cabina de dus 🙂

    • Asa e,ca nu te vad cu para dusului intr-o mana si cu cartea intr-alata…nu de alta,dar cine da pagina/cine sapuneste? 😛

      • Aici nu cred că ar fi problemă, am cine să mă ajute, și o face de aproape un an 😀

        Dar cui i-ar sta de citit când cineva(cu atât mai mult cu cât e persoana… să-i zicem iubită) îl săpunește? 😉

  3. Ar fi un citit interactiv,asa zic si eu cultura!Numa’sa nu calcati pe sapun,ca nu mai are cine azvarli cartea afara din cabina de dus!

Lasă un răspuns

